7-Eleven har høje krav til IT-driften 24 timer i døgnet

 

Med en total afhængighed af at alle deres systemer fungerer døgnet rundt, har 7-Eleven valgt Progressive til deres IT-driftpartner. Kasseapparater, betalingsløsninger og online-kommunikation med eksempelvis DSB’s billetsystemer skal fungere døgnet rundt. Ellers kan kunderne ikke betjenes, omsætningen falder og omdømmet kan tage skade.

IT-udfordringer for 7-Eleven

Hos 7-Eleven fokuserer de på godt købmandsskab og udvikling af forretningen frem for at løse IT-udfordringer. Mange af deres butikker har døgnåbent. For at bevare konkurrencekraften skal systemerne fungere 24/7. Deres krav er:

  • Høj oppetid på systemer 24 timer i døgnet.
  • Kompetent IT-overvågning.
  • Specifikke IT-systemer.
  • Skalerbarhed, så det er nemt at tilføje nye butikker.

Outsourcede it-opgaver

Omfattende IT-løsninger, som sikrer 7-Elevens kundebetjening

Progressive har udviklet unikke løsninger, som de supporterer, og de står også for kontakt og koordinering ved problemer med løsninger fra andre leverandører. IT-løsningerne til 7-Eleven indeholder:

  • Et bredt udbud af Microsoft-produkter, bl.a. SQL servere, SharePoint.
  • En omfattende SCCM-platform til 700 enheder til styring af alle kasseapparater og desktops i butikker og på hovedkontoret.
  • En stærk IT-infrastruktur.
  • Et hurtigt netværk.

Progressive er også med til at udvikle nye løsninger til butikkerne i det omfang behovet opstår.

Massiv udskiftning og brug af virtuelle servere i datacenter

I 2017 stod Progressive for den massive udskiftning af alt POS hardware i alle 7-Eleven-butikker. I samme ombæring blev alt POS software også opgraderet. Det BackOffice-udstyr, som stod i hver enkelt butik, blev flyttet til virtuelle servere i Progressives datacenter. Desuden installerede Progressive kundedisplays på alle kassepunkter med aktivt dynamisk indhold.

IT-support 24 timer i døgnet sikrer høj oppetid

Ved tekniske problemer kan ansatte i de mange butikker og de 100 ansatte på Reitans servicekontor i Danmark nøjes med at henvende sig et sted. Progressives helpdesk er åben 24/7 året rundt. Reitan har tegnet Service Level Agreement fastlægger garanterede løsningstider for supportsager, oppetider, kompetent overvågning og servicering af server-infrastrukturen. Det betyder bl.a., at forretningskritiske problemer med eksempelvis en betalingsterminal eller netværksnedbrud skal løses hurtigere, end hvis eksempelvis en printer i et baglokale er stået af.

Driftssikker hosting skaber tryghed

Ifølge IT-chef Søren Birkstrøm, Reitan Convenience Denmark A/S, har Progressives datacenter kørt IT-hostingen med al infrastrukturen upåklageligt siden samarbejdets start i 2003, hvilket har givet en høj oppetid og en tryg forventning om fortsat høj oppetid. Han fremhæver desuden, at Progressives governance model og rammeværk til at styre IT-driften med, fungerer som det skal.

Stort udbytte af samarbejdet

Det har ikke været nødvendigt for IT-chef Søren Birkstrøm at tænke på drift af systemerne siden samarbejdets start, for det har Progressive ansvaret for til en fast månedlig pris. Samtidig er det let at udvide med ekstra servere, som alle er placeret i Progressives datacenter.

“Vi glæder os over ikke selv at skulle bruge tid på drift, som er i sikre hænder hos Progressive. Det har givet os tid til at fokusere på forretningsudviklende IT-projekter,” siger Søren Birkstrøm. Han fortsætter: ”Udover allerede indtrufne it-besparelser forventer vi, at vores samlede IT-investeringer kommer til at give en væsentlig højere ROI.”

Han har et godt og tæt samarbejde med Progressive, som han ser som både ansvarsbevidste og kundeorienterede, nemme at tale med og interesserede i at hjælpe med at udvikle 7-Elevens forretning:

”Progressive varetager mange forskellige IT-opgaver og er solidt lokalt forankret. Hverken fysisk eller mentalt er der langt fra hverken Reitans servicekontor i Søborg eller 7-Eleven butikker over hele landet til Progressives kontorer i Herlev og Århus. Nærheden er med til at give et godt samarbejde,” afslutter Søren Birkstrøm.

Kontakt os for at høre, hvordan vi kan hjælpe dig videre – info@progressive.dk, tlf. 3525 5070.

Begynd at skrive og tryk ENTER for at søge