7-Eleven

Med en total afhængighed af at alle deres systemer fungerer døgnet rundt, har 7-Eleven valgt Progressive til deres IT-driftpartner. Kasseapparater, betalingsløsninger og online-kommunikation skal fungere døgnet rundt. Ellers kan kunderne ikke betjenes, omsætningen falder og omdømmet kan tage skade.

Driftssikker hosting skaber tryghed

Ifølge IT-chef Søren Birkstrøm, Reitan Convenience Denmark A/S, har Progressives datacenter kørt IT-hostingen med al infrastrukturen upåklageligt siden samarbejdets start i 2003, hvilket har givet en høj oppetid og en tryg forventning om fortsat høj oppetid. Han fremhæver desuden, at Progressives governance model og rammeværk til at styre IT-driften med, fungerer som det skal.

Stort udbytte af samarbejdet

Det har ikke været nødvendigt for IT-chef Søren Birkstrøm at tænke på drift af systemerne siden samarbejdets start, for det har Progressive ansvaret for til en fast månedlig pris. Samtidig er det let at udvide med ekstra servere, som alle er placeret i Progressives datacenter.

“Vi glæder os over ikke selv at skulle bruge tid på drift, som er i sikre hænder hos Progressive. Det har givet os tid til at fokusere på forretningsudviklende IT-projekter,” siger Søren Birkstrøm. Han fortsætter: ”Udover allerede indtrufne IT-besparelser forventer vi, at vores samlede IT-investeringer kommer til at give en væsentlig højere ROI.”

Han har et godt og tæt samarbejde med Progressive, som han ser som både ansvarsbevidste og kundeorienterede, nemme at tale med og interesserede i at hjælpe med at udvikle 7-Elevens forretning.

IT-support 24 timer i døgnet sikrer høj oppetid

Ved tekniske problemer kan ansatte i de mange butikker og de 100 ansatte på Reitans servicekontor i Danmark nøjes med at henvende sig et sted. Progressives helpdesk er åben 24/7 året rundt.

Fordele

  • 100 % Outsourcing med IT-drift af alle danske 7-Eleven butikker og DSB-billetsalg
  • Høj oppetid på systemer 24 timer i døgnet
  • Skalerbarhed med mulighed for nemt at tilføje nye butikker til løsningen 
  • Løbende rådgivning omkring optimering at IT-setup
  • IT-support 24/7

Fakta

  • Kunde siden 2003
  • 2500 brugere
  • Services: Outsourcing, Cloud hosting, Application management, Servicedesk, On-site support 

"Progressive varetager mange forskellige IT-opgaver og er solidt lokalt forankret. Hverken fysisk eller mentalt er der langt fra hverken Reitans servicekontor i Søborg eller 7-Eleven butikker over hele landet til Progressives kontorer i Herlev og Århus. Nærheden er med til at give et godt samarbejde."

 -Søren Birkstrøm, IT-chef, 7-Eleven

Vi hjælper virksomheder med at sikre, at IT ikke er et problem, men et værktøj, der giver muligheder. Må vi hjælpe dig?

Hans Christian Eriksen
CSO
Tlf. +45 3525 5055
hce@progressive.dk

Når du udfylder formularen, accepterer du, at Progressive kun bruger dine persondata til at kontakte dig. Læs mere om, hvordan vi behandler dine data her.